Przed wypełnieniem wniosku prosimy o uważne zapoznanie się z jego treścią oraz treścią zamieszczonej informacji.
Wnioski mogą składać osoby, którym został przyznany dodatek węglowy. Pojedyncze gospodarstwo domowe może zakupić 1,5 tony węgla do końca roku 2022 oraz kolejne 1,5 tony węgla do 15 kwietnia 2023 roku. O zakup nie mogą ubiegać się te gospodarstwa domowe, które kupiły już węgiel na zasadach preferencyjnych (np. poprzez sklep PGE) w cenie niższej niż 2000 zł za tonę.
Wnioski można składać w formie pisemnej osobiście lub listownie w Urzędzie Gminy Naruszewo, Naruszewo 19A, 09-152 Naruszewo. Istnieje również możliwość złożenia wniosku w formie elektronicznej, należy wówczas pamiętać, że wniosek winien zostać podpisany za pomocą profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego (przesłanie skanu wniosku mailem nie wypełnia warunków przesłania wniosku drogą elektroniczną).
Po wejściu w życie ustawy Gmina Naruszewo podpisze umowę ze wskazaną spółką skarbu państwa zajmującą się sprzedażą węgla dla gmin, po czym przystąpi do sprowadzania węgla ze wskazanego przez spółkę punktu.
Realizacja Państwa wniosków będzie zależała od dostępności węgla dla gmin. Wnioski będą rozpatrywane zgodnie z kolejnością wpływu do Urzędu. Przewidujemy, że płatność za węgiel w kwocie 2000 zł brutto za tonę, będzie odbywała się na rachunek Gminy. Węgiel będzie odbierany przez wnioskodawców na swój koszt z wskazanego przez gminę składu węglowego (prawdopodobnie z Płońska od Państwa Bugajewskich), gdyż Gmina nie dysponuje infrastrukturą odpowiednią do realizacji zadania. Z informacji medialnych wynika, że do dystrybucji przez gminy zostanie przeznaczony węgiel importowany dobrej jakości. Gmina nie ma żadnej możliwości zweryfikowania jakości przyznanego jej węgla.