Centrum Projektów Polska Cyfrowa
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Naruszewie informuje, że od dnia 01.07.2018 roku wnioski o przyznanie świadczenia ,,Dobry start’’ (300+), można składać drogą elektroniczną przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną,
Natomiast od dnia 01.08.2018 roku będą przyjmowane wnioski w formie papierowej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Naruszewie w pok. nr. 4.
Świadczenie przysługuje rodzicom, opiekunom faktycznym, opiekunom prawnym, osobom prowadzącym rodzinny domy dziecka, dyrektorom placówek opiekuńczo-wychowawczych, dyrektorom placówek opiekuńczo –terapeutycznych, osobom uczącym się.
Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na każde dziecko uczące się w szkole, do ukończenia 20 lub – w przypadku dzieci niepełnosprawnych – 24 roku życia. Świadczenie to jest niezależnie od posiadanego dochodu.
W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny świadczenie otrzymają nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia.
Wniosek należy złożyć do 30 listopada.
W programie „Dobry Start” obowiązuje uproszczona procedura. Zrezygnowano bowiem z konieczności wydania i doręczenia decyzji administracyjnej o przyznaniu świadczenia. Decyzje administracyjne będą wydawane jedynie w przypadku odmowy przyznania świadczenia, a także w sprawach nienależnie pobranych świadczeń.
Osoby ubiegające się o świadczenie otrzymają informację o jego przyznaniu na podany we wniosku adres e-mail.