Centrum Projektów Polska Cyfrowa
„Pozory mylą, dowód nie” – to hasło ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej, której celem jest ograniczanie spożycia alkoholu przez nieletnich.
Kampania organizowana jest po raz 4 przez Komendę Główną Policji oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. Do tegorocznej edycji dołączyła również Gmina Naruszewo.
Zadaniem kampanii jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach na terenie całej Polski, że dorosły wygląd nie oznacza pełnoletniości upoważniającej do zakupu napojów alkoholowych. Cel kampanii to ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej.
W miesiącach: wrześniu i październiku Gmina Naruszewo realizuje projekt kampanii na poziomie lokalnym przeprowadzając dystrybucję plakatów i ulotek w punktach sprzedaży alkoholu, monitoruje sposób ekspozycji tych materiałów, organizuje szkolenie dla właścicieli sklepów i sprzedawców, współpracuje ze szkołami.
Pragniemy zaktywizować społeczności lokalne wokół problemu sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim i szerzej wokół problematyki picia alkoholu przez te osoby. Dlatego zwracam się ze szczególną prośbą o Państwa zaangażowanie w tegoroczną kampanię.
Reagujcie, gdy niepełnoletni kupuje alkohol ! ! !