Sprostowanie aktu stanu cywilnego

Jednostka:

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o sprostowanie aktu stanu cywilnego,
  • odpis  aktu stanu cywilnego, na podstawie którego nastąpi sprostowanie (z urzędu),
  • do wglądu  dokument stwierdzający tożsamość.

OPIS USŁUGI - jeżeli akt stanu cywilnego zawiera niezgodności z danymi zawartymi w aktach zbiorowych lub z innymi aktami stanu cywilnego podlega sprostowaniu w formie czynności materialno-technicznej, zakończonej wydaniem odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego. 

Miejsce złożenia dokumentów:

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Stanu Cywilnego w Naruszewie
pokój nr 7 (I piętro), tel.: 23 663 10 51 wew. 28
Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek godz.: 8:00-16:00 
Teresa Kwiatkowska – Kierownik USC
e-mail: t.kwiatkowska@naruszewo.pl

Opłaty:

Opłata skarbowa w wysokosci 39,00 zł. 

Opłatę należy wnieść w kasie Urzędu Gminy w Naruszewie (pok. nr 13, I piętro) lub na konto Urzędu Gminy w Naruszewie nr konta: 94 8009 1017 0040 1661 2004 0125 w MBS Łomianki Oddział w Naruszewie.

Termin i sposób załatwienia:

Niezwłocznie, a w sprawach wymagających postępowania wyjaśniającego nie później niż w ciągu 30 dni. 

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tj. Dz. U. z 2023r., poz. 1378 ze zm.).

Tryb odwoławczy:

Od decyzji odmownej przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.