Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego

Jednostka:

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o odtworzenie treści aktu stanu cywilnego

            Załączniki:

- zaświadczenie z USC, w którym akt powinien się znajdować, stwierdzające zniszczenie lub zaginięcie ksiąg,
- posiadane dokumenty posiłkowe dotyczące osoby, której dane mają być stwierdzone w odtworzonym akcie ,
- zaświadczenie z USC Warszawa-Śródmieście i Łódź-Śródmieście o nie figurowaniu aktu w księgach posiadanych przez te Urzędy - w przypadku, gdy zdarzenie miało miejsce poza obecnymi granicami kraju,

  • dokument stwierdzający tożsamość

OPIS USŁUGI – akt stanu cywilnego może zostać odtworzony przez kierownika urzędu stanu cywilnego (czynność materialno-techniczna), jeżeli nie posiada on papierowej księgi stanu cywilnego (uległa zaginięciu lub zniszczeniu), w której był sporządzony ten akt.

Miejsce złożenia dokumentów:

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Stanu Cywilnego w Naruszewie
pokój nr 7 (I piętro), tel.: 23 663 10 51 wew. 28
Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek godz.: 8:00-16:00 
Teresa Kwiatkowska – Kierownik USC
e-mail: t.kwiatkowska@naruszewo.pl

Opłaty:

Opłata skarbowa w wysokosci 39,00 zł. 

Opłatę należy wnieść w kasie Urzędu Gminy w Naruszewie (pok. nr 13, I piętro) lub na konto Urzędu Gminy w Naruszewie nr konta: 94 8009 1017 0040 1661 2004 0125 w MBS Łomianki Oddział w Naruszewie.

Termin i sposób załatwienia:

Niezwłocznie, w sprawach wymagających postępowania wyjaśniającego nie później niż  w ciągu 30 dni.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tj.  Dz. U. z 2023r., poz. 1378 ze zm.).

Tryb odwoławczy:

Od decyzji odmownej przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.