Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub miejsca pobytu czasowego. Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczpospolitej Polskiej oraz zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy

Jednostka:

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

Formularz:

  • zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub,
  • zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego lub,
  • zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczpospolitej Polskiej lub,
  • zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż  6 miesięcy.

Do wglądu:

  • dowód osobisty lub paszport,
  • w przypadku cudzoziemców ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo osoby.

Miejsce złożenia dokumentów:

Miejsce załatwienia sprawy:

Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich - Ewidencja Ludności
pokój nr 7 (I piętro), tel.: 23 663 10 51 wew. 28
Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek godz.: 8:00-16:00 
Teresa Kwiatkowska – insp. ds. ewidencji ludności
e-mail: t.kwiatkowska@naruszewo.pl

Opłaty:

  • opłata 17 zł - zaświadczenie o wymeldowaniu, bądź zgłoszeniu pobytu czasowego za granicą (na wniosek),
  • opłata 17 zł - za złożenie pełnomocnictwa, w związku z wydaniem zaświadczenia o wymeldowaniu, bądź czasowym wyjeździe za granicę (z wyjątkiem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu- w tym przypadku nieodpłatnie). 

Opłatę należy wnieść w kasie Urzędu Gminy w Naruszewie (pok. nr 13, I piętro) lub na konto Urzędu Gminy w Naruszewie nr konta: 94 8009 1017 0040 1661 2004 0125 w MBS Łomianki Oddział w Naruszewie.

Termin i sposób załatwienia:

Niezwłocznie.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz.U. 2024.736), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (t. j. Dz. U. z 2022.2070), 
  • Ustawa z dnia 4 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2024.572), 
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1, ze zm.), 
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019.1781), 
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023.2111), 
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U.2024.307 ze zm.).

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

Inne informacje:

1. Wymeldowania należy dopełnić osobiście:

  • w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport,
  • w formie dokumentu elektronicznego, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ gminy, pod warunkiem uzyskania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru (ePUAP). 

2. Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu. 
Powyższe zasady dotyczą również cudzoziemców. 

3. Obywatel polski, który wyjeżdża z kraju z zamiarem stałego pobytu poza granicami RP, jest zobowiązany zgłosić swój wyjazd (skutkuje to wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego i czasowego). Jeżeli wyjazd następuje bez zamiaru stałego pobytu za granicą, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, należy zgłosić swój wyjazd oraz powrót. 

Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w Ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2024.572) po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości (do wglądu dowód osobisty lub paszport), albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U.2024.307 ze zm.).