Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy

Jednostka:

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

Formularze dostępne są do pobrania poniżej (na dole strony) lub w pokoju nr 7. 

Formularz:

  • zgłoszenie pobytu stałego,
  • lub zgłoszenie pobytu czasowego.

Do wglądu: 

  1. Dowód osobisty lub paszport.
  2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny, umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna) – przedstawia właściciel lub inny podmiot nim dysponujący potwierdzając równocześnie pobyt w lokalu osoby meldującej się.

Miejsce złożenia dokumentów:

Miejsce załatwienia sprawy:

Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich - Ewidencja Ludności
pokój nr 7 (I piętro), tel.: 23 663 10 51 wew. 28
Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek godz.: 8:00-16:00 
Teresa Kwiatkowska – insp. ds. ewidencji ludności
e-mail: t.kwiatkowska@naruszewo.pl

Opłaty:

  • Nie pobiera się – zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
  • Opłata 17 zł – zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy (na wniosek).

Opłatę należy wnieść w kasie Urzędu Gminy w Naruszewie (pok. nr 13, I piętro) lub na konto Urzędu Gminy w Naruszewie nr konta: 94 8009 1017 0040 1661 2004 0125 w MBS Łomianki Oddział w Naruszewie.

Termin i sposób załatwienia:

Niezwłocznie.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz.U. 2024.736.), 
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (t.j. Dz. U. z 2022.2070), 
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024.572), 
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1, ze zm.) , 
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U.2019.1781), 
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023.2111) 
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. 2024.307 ze zm.).

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

Inne informacje:

Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

Obywatel polski dokonuje zameldowania się na pobyt stały lub czasowy w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje.

Osoba meldująca się powinna uzyskać na wypełnionym i podpisanym formularzu "Zgłoszenie pobytu stałego" lub „Zgłoszenie pobytu czasowego” potwierdzenie faktu zamieszkiwania dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu. 

Obowiązku meldunkowego można też dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru (ePUAP). Do formularza należy dołączyć dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu (skan). 

Zameldowania się w miejscu pobytu stałego lub czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w Ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024.572) po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. 2024.307 ze zm.). 

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.