Podatek od nieruchomości od osób prawnych
Jednostka:
Kategoria:
Wymagane dokumenty:
- wypełnione formularze:
- DN-1 - deklaracja na podatek od nieruchomości,
- ZDN-1 - załącznik do deklaracji na podatek od nieruchomości,
- w przypadku gdy spełnione zostały warunki do zastosowania zwolnienia należy złożyć formularz ZDN-2 - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości/obiektu budowlanego (oryginał do wglądu),
- pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej UPL-1P.
Deklaracja oraz inne dokumenty są dostępne do pobrania poniżej (na dole strony) lub w pokoju nr 15.
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Gminy w Naruszewie, Naruszewo 19A, 09-152 Naruszewo
Tel.: 23 663 10 51, Fax: 23 663 10 51, e-mail: gmina@naruszewo.pl
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Finansowy, pokój nr 15 (I piętro), tel.: 23 663 10 51 wew. 29
Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek godz.: 8:00-16:00
Milena Kowalska – insp. ds. podatków, opłat i egzekucji
e-mail: m.kowalska@naruszewo.pl
Opłaty:
Nie podlega.
Termin i sposób załatwienia:
Jeden miesiąc, sprawy szczególnie skomplikowane dwa miesiące.
Podstawa prawna:
- Art. 6 ust. 9 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2023 r. poz. 70 ze zm.),
- Art. 21 § 1, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2024 r. poz.2383 ze zm.),
- Uchwała Nr VIII/47/2024 Rady Gminy w Naruszewie z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości,
- Uchwała Nr VIII/48/2024 Rady Gminy w Naruszewie z dnia 27 listopada 2024 roku w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości.
Tryb odwoławczy:
W terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie za pośrednictwem Wójta Gminy Naruszewo.
Inne informacje:
- deklaracje na podatek od nieruchomości należy składać w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśniecie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość opodatkowania.
- obowiązek składania deklaracji na podatek od nieruchomości dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień na mocy przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.
- obliczony w deklaracji podatek wpłacać, bez wezwania na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Naruszewie w Mazowieckim Banku Spółdzielczym w Łomiankach Oddział w Naruszewie 94 8009 1017 0040 1661 2004 0125 w ratach proporcjonalnych (zaokrąglonych do pełnych złotych) w terminie do dnia 15 każdego miesiąca, a za styczeń do dnia 31 stycznia. W przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
- w ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego właściwego dla siedziby podatnika w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.