Podatek od nieruchomości od osób prawnych

Jednostka:

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

  • wypełnione formularze:
    • DN-1 - deklaracja na podatek od nieruchomości,
    • ZDN-1  - załącznik do deklaracji na podatek od nieruchomości,
  • w przypadku gdy spełnione zostały warunki do zastosowania zwolnienia należy złożyć formularz ZDN-2  - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania,
  • dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości/obiektu budowlanego (oryginał do wglądu),
  • pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej UPL-1P.

Deklaracja oraz inne dokumenty są dostępne do pobrania poniżej (na dole strony) lub w pokoju nr 15. 

Miejsce złożenia dokumentów:

Sekretariat Urzędu Gminy w Naruszewie, Naruszewo 19A, 09-152 Naruszewo 
Tel.: 23 663 10 51, Fax: 23 663 10 51, e-mail: gmina@naruszewo.pl

Miejsce załatwienia sprawy:

Referat Finansowy, pokój nr 15 (I piętro), tel.: 23 663 10 51 wew. 29
Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek godz.: 8:00-16:00 
Milena Kowalska – insp. ds. podatków, opłat i egzekucji 
e-mail: m.kowalska@naruszewo.pl

Opłaty:

Nie podlega.

Termin i sposób załatwienia:

Jeden miesiąc, sprawy szczególnie skomplikowane dwa miesiące.

Podstawa prawna:

  1. Art. 6 ust. 9 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2023 r. poz. 70 ze zm.),
  2. Art. 21 § 1, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2024 r. poz.2383 ze zm.),
  3. Uchwała Nr VIII/47/2024 Rady Gminy w Naruszewie z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości,
  4. Uchwała Nr VIII/48/2024 Rady Gminy w Naruszewie z dnia 27 listopada 2024 roku w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości.

Tryb odwoławczy:

W terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie za pośrednictwem Wójta Gminy Naruszewo.

Inne informacje:

  1. deklaracje na podatek od nieruchomości należy składać w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśniecie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość opodatkowania.
  2. obowiązek składania deklaracji na podatek od nieruchomości dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień na mocy przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.
  3. obliczony w deklaracji podatek wpłacać, bez wezwania na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Naruszewie w Mazowieckim Banku Spółdzielczym w Łomiankach Oddział w Naruszewie 94 8009 1017 0040 1661 2004 0125  w ratach proporcjonalnych (zaokrąglonych do pełnych złotych) w terminie do dnia 15 każdego miesiąca, a za styczeń do dnia 31 stycznia. W przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
  4. w ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego właściwego dla siedziby podatnika w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.