Ulga inwestycyjna w podatku rolnym
Jednostka:
Kategoria:
Wymagane dokumenty:
- wniosek o udzielenie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym.
- zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych wraz z dołączonymi rachunki, fakturami (oryginały).
- zaświadczenie o zakończeniu inwestycji (dotyczy budowli i budynków inwentarskich).
- oświadczenie o niekorzystaniu ze środków publicznych na realizację inwestycji.
- oświadczenie o statusie podatnika Vat.
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inna niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
- oświadczenie.
Wniosek oraz inne dokumenty są dostępne do pobrania poniżej (na dole strony) lub w pokoju nr 15.
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Gminy w Naruszewie, Naruszewo 19A, 09-152 Naruszewo
Tel.: 23 663 10 51, Fax: 23 663 10 51, e-mail: gmina@naruszewo.pl
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Finansowy, pokój nr 15 (I piętro), tel.: 23 663 10 51 wew. 29
Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek godz.: 8:00-16:00
Milena Kowalska – insp. ds. podatków, opłat i egzekucji
e-mail: m.kowalska@naruszewo.pl
Opłaty:
Brak opłat.
Termin i sposób załatwienia:
Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy od daty wszczęcia postępowania.
Podstawa prawna:
- Art. 13, art. 13d oraz 13f ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1176 ze zm.),
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.),
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 702 ze zm.),
- Rozporządzenie Komisji (UE) nr 2022/2472 z dnia 14 grudnia 2022 r. uznające niektóre kategorie pomocy w sektorach rolnym i leśnym oraz na obszarach wiejskich za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 327/1 z 21.12.2022).
Tryb odwoławczy:
W terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie za pośrednictwem Wójta Gminy Naruszewo.
Inne informacje:
Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu wydatków poniesionych na:
- budowę lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymywania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska,
- zakup i zainstalowanie:
a). deszczowni,
b). urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę,
c). urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód)
- jeżeli wydatki te nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków publicznych.
- ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja – w wysokości 25% udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych.
- w przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów podatnik zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
- w przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa).