Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach

Jednostka:

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

Do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy dołączyć:

  • w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (Raport), a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - kartę informacyjną przedsięwzięcia (KIP),
  • w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - kartę informacyjną przedsięwzięcia, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko na podstawie art. 59 ust. 1 pkt 2 - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko,
  • Raport lub KIP przedkłada się w formie pisemnej w 1 egz. oraz w formie elektronicznej po 1 egz. dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego,
  • poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar oddziaływania przedsięwzięcia (obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic terenu inwestycji),
  • wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar 100 m od granic terenu inwestycji.

Miejsce złożenia dokumentów:

Sekretariat Urzędu Gminy w Naruszewie, Naruszewo 19A, 09-152 Naruszewo 
Tel.: 23 663 10 51, Fax: 23 663 10 51, e-mail: gmina@naruszewo.pl

Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Społeczno-Gospodarczy, pokój nr 9 (I piętro), tel.: 23 663 10 51 wew. 25
Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek godz.: 8:00-16:00

Opłaty:

  • 205,00 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji,
  • 17,00 zł – w przypadku pełnomocnictwa.

Opłatę należy wnieść w kasie Urzędu Gminy w Naruszewie (pok. nr 13, I piętro) lub na konto Urzędu Gminy w Naruszewie nr konta: 94 8009 1017 0040 1661 2004 0125 w MBS Łomianki Oddział w Naruszewie

Termin i sposób załatwienia:

Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego, (w zależności od szczegółowości przedsięwzięcia).

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy odwołanie za pośrednictwem Wójta Gminy Naruszewo do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Inne informacje:

Brak.