Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
Jednostka:
Kategoria:
Wymagane dokumenty:
Do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy dołączyć:
- w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (Raport), a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - kartę informacyjną przedsięwzięcia (KIP),
- w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - kartę informacyjną przedsięwzięcia, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko na podstawie art. 59 ust. 1 pkt 2 - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko,
- Raport lub KIP przedkłada się w formie pisemnej w 1 egz. oraz w formie elektronicznej po 1 egz. dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego,
- poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar oddziaływania przedsięwzięcia (obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic terenu inwestycji),
- wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar 100 m od granic terenu inwestycji.
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Gminy w Naruszewie, Naruszewo 19A, 09-152 Naruszewo
Tel.: 23 663 10 51, Fax: 23 663 10 51, e-mail: gmina@naruszewo.pl
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Społeczno-Gospodarczy, pokój nr 9 (I piętro), tel.: 23 663 10 51 wew. 25
Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek godz.: 8:00-16:00
Opłaty:
- 205,00 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji,
- 17,00 zł – w przypadku pełnomocnictwa.
Opłatę należy wnieść w kasie Urzędu Gminy w Naruszewie (pok. nr 13, I piętro) lub na konto Urzędu Gminy w Naruszewie nr konta: 94 8009 1017 0040 1661 2004 0125 w MBS Łomianki Oddział w Naruszewie
Termin i sposób załatwienia:
Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego, (w zależności od szczegółowości przedsięwzięcia).
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy odwołanie za pośrednictwem Wójta Gminy Naruszewo do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Inne informacje:
Brak.