Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Jednostka:

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dostępna jest do pobrania poniżej (na dole strony) lub w pokoju nr 13 oraz na stronie internetowej www.naruszewo.pl)

W przypadku korzystania ze zniżki dla rodzin wielodzietnych Karta Dużej Rodziny (do wglądu).

Miejsce złożenia dokumentów:

Sekretariat Urzędu Gminy w Naruszewie, Naruszewo 19A, 09-152 Naruszewo 
Tel.: 23 663 10 51, Fax: 23 663 10 51, e-mail: gmina@naruszewo.pl

Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Finansowy, pokój nr 13 (I piętro), tel.: 23 663 10 51 wew. 31
Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek godz.: 8:00-16:00

Opłaty:

Stawka opłaty od 1 września 2020 – 22 zł miesięcznie od każdego mieszkańca za selektywne zbieranie oraz stawka opłaty podwyższonej w wysokości 44 zł miesięcznie od każdego mieszkańca w przypadku, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnychw sposób selektywny - Uchwała nr XX/128/2020 Rady Gminy Naruszewo w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2020, poz. 5866).

  • 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).

Od 1 września 2020 - właściciele nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi posiadającymi kompostownik i kompostującymi w nim bioodpady stanowiące odpady komunalne mogą skorzystać z częściowego zwolnienia w opłacie tj. obniżenia opłaty o 1 zł na każdego mieszkańca miesięcznie.

Od 1 września 2020 - zwalnia się z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w części dotyczącej gospodarstw domowych obejmujących rodziny wielodzietne posiadających Kartę Dużej Rodziny w wysokości 30% stawek podstawowych -  Uchwała nr XX/130/2020 Rady Gminy w Naruszewie z dnia 21 maja 2020 roku w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2020, poz. 5868).

Wpłat należy dokonywać bezpośrednio w kasie Urzędu, na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Naruszewie: nr konta 40 8009 1017 0040 1661 2004 0224, na poczcie lub przelewem bankowym lub u inkasenta.

W wypadku nie wpłacenia w obowiązujących terminach kwoty wynikającej z deklaracji lub wpłacenia jej w niepełnej wysokości, deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, zgodnie z ustawą z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

Termin i sposób załatwienia:

Termin składania deklaracji: W terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca oraz w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Podstawa prawna:

  • Uchwała nr XX/129/2020 Rady Gminy w Naruszewie z dnia 21 maja 2020 roku w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2020, poz. 5867),
  • Uchwała nr XX/130/2020 Rady Gminy w Naruszewie z dnia 21 maja 2020 roku w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2020, poz. 5868),
  • Uchwała nr XX/128/2020 Rady Gminy Naruszewo w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2020, poz. 5866),
  • Uchwała nr XX/127/2020 Rady Gminy w Naruszewie z dnia 21 maja 2020 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2020, poz. 5865).

Tryb odwoławczy:

Brak.

Inne informacje:

  1. Dopuszcza się złożenie odrębnych deklaracji dla poszczególnych budynków lub ich części w przypadku nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym lub budynkami wielolokalowymi, jeżeli poszczególne budynki lub ich części posiadają przyporządkowane im oddzielne miejsca gromadzenia odpadów komunalnych.
  2. W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty zagospodarowanie odpadami komunalnymi, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
  3. Właściciel nieruchomości nie może złożyć deklaracji zmniejszającej wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za okres wsteczny. Wyjątkiem jest, jeżeli właściciel nieruchomości złoży nową deklarację zmniejszającą wysokość zobowiązania w związku ze śmiercią mieszkańca w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.
  4. Właściciel nieruchomości nie może złożyć deklaracji zmniejszającej wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za okres wsteczny. Wyjątkiem jest, jeżeli właściciel nieruchomości złoży nową deklarację zmniejszającą wysokość zobowiązania w związku ze śmiercią mieszkańca w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.
  5. W przypadku niezłożenia deklaracji albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji Wójt Gminy Naruszewo określi w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę dostępne dane właściwe dla wybranej przez radę gminy metody, a w przypadku ich braku - uzasadnione szacunki. Dopuszcza się składanie deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
  6. Opłatę należy uiszczać raz na kwartał (za dwa miesiące kalendarzowe), tj.: do 15 stycznia, do 15 marca, do 15maja, do 15 lipca, do 15 września, do 15 listopada danego roku.